Sistemul de învățământ începe să dea rateuri la nivel înalt

În fiecare an apar în această perioadă diverse probleme legate de evaluarea națională și de bac, dar parcă în acest an au apărut mai multe ca niciodată.

Totul a început cu petiția pentru subiectul de la matematică, de la evaluarea națională. Aici vina e de ambele părți – pe elevi nu i-a dus capul să interpreteze un grafic, pe profesori nu i-a dus capul că un subiect de evaluare nu e lege, să fie făcut interpretabil special ca să scape smecherii sau să pună în încurcătură avocații.

Apoi au apărut rezultatele de la contestațiile făcute la evaluarea națională, cu diferențe câte 5,55 sau 4,70 puncte. Deci au fost elevi considerați picați, care după contestație au avut note, nu doar de trecere, ci note de 7 și 9. Vă dați seama cu ce sictir s-a corectat? Vă dați seama câți or mai avea note mai mici decât merită, dar le-a fost frică să facă contestație?

Când a început bacul, a apărut și petiția care cerea ca romanul Moromeții să fie considerat interbelic, că au fost prea mulți elevi care s-au ars și, chiar dacă sunt proști, sunt mulți, așa că petiția este rezolvarea.

La un liceu din Slatina, niște elevi de la un liceu au primit, la proba de bac de chimie, subiecte mai ușoare, pentru că profesorii au încurcat subiectele de la Teoretic cu cele de la Tehnologic. Profesorii din comisie au încurcat TEO cu TEH și li s-a găsit scuza că nefiind de specialitate nu își puteau da seama că subiectele sunt mai ușoare decât trebuia. Pentru că așa e când faci parte din comisia de bac. Te ia cineva de pe stradă și te aruncă la extrageri și împărțiri de subiecte într-o școală, fără să existe vreo metodologie ceva.

A mai fost o problemă și cu subiectele de la fizică, unde Ministerul Educaţiei a spus că nu este vorba de vreo greşeală, ci că elevii nu sunt obişnuiţi să interpreteze un fenomen fizic. Nu am înțeles exact care era problema, ceva cu o tensiune care era dată cu +, iar ea ar fi trebuit să fie cu -. Dar nu asta contează. Mie mi se par aberante două chestii aici – în primul rând, niște subiecte de bac nu ar trebui să fie interpretabile și să pună în dificultate elevii, în al doilea rând, normal că s-a făcut repede o petiție să fie dat punctajul tuturor elevilor, că doar au greșit profesorii.

Și cine știe câte probleme or mai fi fost, dar nu am auzit eu despre ele.

Mai nou este în trend ca elevii și părinții să facă petiții la orice răhățel.

Bine, nici cu problemele create din cauza faptului că s-au putut interpreta subiectele nu mi-e rușine sau de diferențele de rezultate de după contestații, dar parcă elevii devin din ce în ce mai porniți să facă orice, numai să li se dea ceva moca. Nu contează că mulți dintre ei nici nu știu să numere banii și să citească ce scrie pe bancnote, ei vor punctulețul ăla în plus.

Între timp, proiectele-pilot de reformă ale predării care par a avea succes, sunt respinse.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter
1 Răspuns la “Sistemul de învățământ începe să dea rateuri la nivel înalt”
  1. Emil spune: